.

.

wtorek, 8 września 2020

Pamiątki z PRLu

 Witam w ten piękny wrześniowy dzień. Długo mnie nie było w blogowym świecie bo w wakacje  dużo się działo w Ściborówce. Teraz będę starała się na bieżąco publikować co u nas słychać . Tak jak pisałam ostatnio,  wiosenna kwarantanna zmusił nas do pozostania w domu, a co za tym idzie mieliśmy dużo czasu na porządki na strychach i w piwnicach. Jakie skarby znalazłam ja ;-)) zaraz się będę chwalić .

Moja teściowa zmarła kilkanaście lat temu . Od tej pory nie było czasu aby zrobić przegląd strychu na starym domu. W tym roku okazja się nadarzyła i znalazłam tam kilka skarbów.  Nowiutki prosto ze sklepu;-)  (zapakowany oryginalnie ) prodiż 

I jak to ja zaraz musiałam spróbować go uruchomić. Na pierwszy ogień poszło ciasto ucierane z jabłkami. 

Wyszło znakomicie 

 

Drugim razem upiekłam szarlotkę. Wyszła super choć z jabłkami przesadziłam i trochę podlały mi  spód.  Ale się zjadło;-))) Pieczenie w tym garnku nie jest takie proste. Nie ma wskaźnika temperatury, ani termoobiegu, ale nasze mamy jakoś sobie radziły i to całkiem nieźle


Aby Wam udowodnić ze prodiż ma już swoje lata i piecze znakomicie zrobiłam zdjęcie karcie gwarancyjnej  z 1988r ;-) 

Życzę miłego tygodnia 

Dana

8 komentarzy:

  1. Też podobny mieliśmy ale już się wysłużył:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze parę ładnych lat temu miałam prodiż i uwielbiałam ciasta z niego:)Cwibak był zawsze lekko wilgotny a normalnie jest suchy,no i wszelkie jabłeczniki:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspomnienia wróciły :) Ucierane ciasta były przepyszne . Forma do babek miała osobno komin :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taki sam, nowy, kupiłam bez problemu w sklepie z elektroniką. Jest super i bardzo lubię w nim piec.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam taki sam, ile ciast i mięs wypiekł tego nie wie nikt, od czasu do czasu używany teraz właśnie do ciast "na szybko"ucieranych z owocami. Rozsmażania owoców na dżemy gdy nie trzeba pilnować jeszcze mieszaniem. Udanych wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio robiąc porządki w piwnicy taki znalazłam, tylko jeszcze nie sprawdzałam czy działający jest ten wehikuł :)
    Kiedyś był w ciągłym użyciu .... może wróci do łask. (???)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moc krásné věcičky. Doslova poklady.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam i nadal używam.
    Ciasta wyglądają smakowicie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich zaglądających i dziękuję serdecznie za każdy komentarz :))))
Danuta

Odwiedź także: