.

.

piątek, 19 kwietnia 2019

Wielki Piątek

Dzisiaj Wielki Piątek. 
Prawie w każdym domu trwają przygotowania do Wielkiej Nocy. Też i u mnie w kuchni piekarnik pracuje ciągiem, a na kuchence palniki rozgrzane do czerwoności.  
Pogoda w tym roku piękna ogród nabiera kolorów i zapachu. Aż serce się raduje bo dom pachnie świeżym powietrzem pomieszanym z zapachami unoszącymi się z kuchni.
Baranki  do koszyczka upiekłam  w środę a dzisiaj baby, serniki ,mazurki;-)
Kompozycja wielkanocna na stół już gotowa. Zajączek zerka wesołym oczkiem na babeczki;-)


Dla chętnych przepis 

 Baba cytrusowa 

CIASTO 

200 g mąki ziemniaczanej
100g mąki pszennej
200 g cukru
250 g margaryny -najlepiej Kasi
4 jaja 
1,5 łyzeczki proszku do pieczenia 
skórka otarta z cytryny,limonki i małej pomarańczy

WYKONANIE

Margarynę rozpuszczamy i pozostawiamy do wystygnięcia.
Mąki łączymy z proszkiem do pieczenia i skórkami z owoców.
Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę (ok 5 min), następnie  dodajemy margarynę, ubijamy kolejne 2 min, po czym stopniowo dodajemy po łyżce mąki. Miksujemy do chwili, aż ciasto będzie jednolite. 
Keksówkę ( ja wykorzystałam formę na babkę ) natłuszczamy i przekładamy do niej ciasto.
Pieczemy 45 -55 minut w piekarniku nagrzanym 180stopni. 
(ja zaczynałam od niższej temperatury )
Przepis naprawdę dobry i warty  polecenia.

Życzę miłego dnia 
Dana 
 

3 komentarze:

  1. Nastrojowo u Ciebie. Chcę życzyć bardzo radosnych świąt. Dużo miłości, pięknych rozmów i chwil czysto magicznych. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowych wesołych i rodzinnych świąt! Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Beautiful and delicious photos. Have a happy week.

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich zaglądających i dziękuję serdecznie za każdy komentarz :))))
Danuta

Odwiedź także: