.

.

środa, 11 października 2017

DYNIA

 Dynia - tę roślinę jednoroczną z rodziny dyniowatych zna chyba każdy. Dzieciom kojarzy się z zabawą , dorosłym z dekoracjami, a kucharzom z produktem do tworzenia różnych cudów kulinarnych. 
Kilka okazów dostałam od zaprzyjaźnionego hodowcy dyń ;-) kilka mam swoich i tak  oto 
w Ściborówce powstały dekoracje przed domem i pyszne dania w kuchni.
Z dyni można robić cuda. Przepisów jest setki w internecie, a ja znalazłam w moim zeszycie stary przepis na zupę i pyszne ciasto. 



Zupa krem wyszła pyszna  dla chętnych podaję przepis.

1 dynia ok. 800 g ( najlepsza jest Hokkaido) kilka ziemniaków 3-4szt.
400ml bulionu warzywnego
6 plasterków boczku (podsmażyłam na patelni )
10 g masła
1 cebula
1 por
śmietana i przyprawy jak:  pieprz sól, czosnek, kurkuma i ja jeszcze dodałam trochę cary (smak oczywiście według własnych gustów)
Dodatkiem są grzanki i pestki dyni prażone na suchej patelni.
1. miąższ z dyni kroimy na małe kawałki i gotujemy z ziemniakami w bulionie aż zmiękną.
2. boczek w plasterkach podsmażamy na maśle aż będzie chrupiący.
3 Na tłuszczu podsmażamy cebulę i pora.
Na końcu wszystko to łączymy i miksujemy .
na końcu dodajemy śmietany.
Mamy sezon dyniowy więc korzystajmy z tego kiedy jest świeża i najlepsza.
Upiekłam też ciasto z dyni i migdałów.



A to już moje dekoracje przed domem ;-)


 Życzę smacznych doznań kulinarnych i dużo słońca !
Dana

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię dynię. Przepis jest fajny. Dekoracje piękne. Uwielbiam jesień. Wspaniałe zdjęcia, bardzo nastrojowe. :))

    OdpowiedzUsuń
  2. super to wyglada i zapewne tez tak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupę z dyni,ja dodaję jeszcze pomidorki przesmażone z czosnkiem i papryczką chili i podaję posypaną startym żółtym serem.Dynie jako dekoracja dość,że piękne,to na mnie działają uspakajająco:)))poroskładane są więc wszędzie :)))Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczna, jesienna dekoracja;
    też lubię dynię a zwłaszcza sernik
    pozdrawiam Danusiu

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiedz mi tylko jedno - jak znajdujesz czas? Na wszystko, wszystko, co robisz?

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich zaglądających i dziękuję serdecznie za każdy komentarz :))))
Danuta

Odwiedź także: