.

.

wtorek, 6 czerwca 2017

Różane ciasteczka

Czerwiec przywitał nas piękną pogodą. Az się chce żyć, gdy wstajesz rano  a tu wita Cię piękne słoneczko. Temperatura jest wysoka, ale za to wszystko aż w oczach rośnie. 
Teraz właśnie zaczął się sezon na zbieranie róży jadalnej. Ja w tamtym roku zakupiłam kilka krzaków, ale one jeszcze nie kwitną tak obficie aby można było ąż tyle płatków uzbierać. 
Z pomocą przyszła znajoma od której dostałam  dużą porcję pachnących niebiańsko płatków.
Zrobiłam cukier różany który jest świetny do pieczenia ciasteczek.
Wszystkie przepisy na ciasteczka i na cukier znalazłam w książce pani Małgorzaty Kalemby Drożdż.
Ciasteczka są naprawdę pyszne, a cukier różany daje delikatny posmak róży.


Nawet Ruda chętnie by coś przekąsiła;-)


Podaję przepis na ciasteczka różane

CIASTKA RÓŻANE

Składniki na 35-40 szt
200 g masła (1 kostka)
200 g cukru (1 szklanka cukru  mocno różanego lub 160 g cukru  i 60 g świeżych płatków róż.
 1 żółtko
szczypta soli
255 g mąki (1 1/2 szklanki )
30 g mąki ziemniaczanej  ( 2 łyżki)
Wszystkie składniki zagnieść na gładkie ciasto i wstawić do lodówki na przynajmniej 1/2 godziny
Schłodzone rozwałkować i wycinać ciasteczka.
Piec ok 12 -14 minut w temp 190 stopni.
( tak jest w przepisie )  ja nie piekę w tak wysokiej temperaturze.
Często zaglądam i sprawdzam czy już są gotowe. Każdy piekarnik piecze inaczej .
Życzę smacznego
Dana

4 komentarze:

  1. pychotka :) i jak zawsze piękne zdjęcia. Cukier różany jak robisz? i płatki jakich róż używasz? tych mocno pachnących?

    OdpowiedzUsuń
  2. I na dodatek ciasteczka mają odpowiedni kształt;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Noooo... aż u mnie zapachniało tymi ciaseczkami;-))) szkoda, że ani róż nie mam odpowiednich, ani możliwości skosztowania tych rarytasów;-((( Serdeczne pozdrowienia z wietrznej opolszczyzny, Gabrysia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Danusiu, przepis wydrukowany będą ciastka!!!
    ;)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich zaglądających i dziękuję serdecznie za każdy komentarz :))))
Danuta

Odwiedź także: