.

.

niedziela, 12 kwietnia 2015

Wiosna w Ściborówce;-)

Wreszcie przyszła ta prawdziwa bez deszczu i śniegu. 
Święta Wielkanocne były zimne i śnieżne brrrrr.... Dobrze że to już za nami.
Wczorajszy dzień i dzisiejszy to taki wybuch wiosny z podwójną siłą. Można wreszcie coś zrobić w ogrodzie. W piątek wsadziłam choinkę która ozdabiała mój dom w Boże Narodzenie i  przetrwała całe trzy miesiące stojąc w garażu. Podstawa to nie za ciepłe miejsce i systematyczne  podlewanie. Wczoraj zagrabiłam pół ogrodu i umyłam gliniane doniczki z funkiami. Do mycia użyłam mydła ogrodniczego które sprawdziło się w 100% . Podpędzone w ogrodzie zimowym nowe okazy funki będę wsadzała do ogrodu po poprzednim zahartowaniu. Boję się, aby młode listki wyniesione na stałe na zewnątrz się nie zmarnowały.Powolutku będę je przyzwyczajała do niższej temperatury. Uwielbiam te byliny i co roku kupuję nowe odmiany, aby moja kolekcja się powiększała. 
Dzisiaj zrobiłam kilka zdjęć przed piwniczką moich wiosennych cebulowych. 

Myślę że pogoda się utrzyma i zrekompensuje nam początek kwietnia.
Miłego tygodnia życzę.
Dana

28 komentarzy:

  1. Kwiatki przepiękne,a u nas znowu zimno i bardzo mocno wieje wiatr,wręcz jest silny i sie nasila,boje sie takiego wiatru brrrrrr.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas dzisiaj trochę wieje i ciut chłodniej ale mam nadzieję że ciepło i słońce wróci.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ciepełko było i sobie poszło- mam nadzieję, że zaraz wróci. Ślicznie u ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi wrócić bo już prawie połowa kwietnia.
      Życzę pięknej pogody
      Całuski

      Usuń
  3. Danusiu wiosenne kwiaty śliczne. Tak długo udało Ci się przetrzymać choinkę, gratuluję. Ja swoją posadziłam zaraz po 6 stycznia, co roku tak robię, bo nie mam gdzie przechowywać.Funkie uwielbiam ale mam dopiero 2 odmiany. Pogoda się popsuła u nas wieje i ziąb. Znowu kwiecień plecie.Serdeczności posyłam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisz mi czy choinka jak ją wsadzasz w styczniu to przyjmuje Ci się ? U mnie usychały zawsze i dlatego od kilku lat przetrzymuję ją w chłodnym garażu.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Soczyste są te Twoje kwiaty, piękne zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również bardzo lubię funkie. Mam kilka, ale mam nadzieję, że zwiększy się ich ilość. Moje rosną w ogrodzie, bo nie mam gdzie je przechować. Wiosna u Ciebie pięknie ruszyła. Zapraszam do mojego skromnego ogrodu. U mnie tez już się pokazała. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dzisiaj upolowałam nową funkię;-))) będzie miała białe liście. Nie zapamiętałam jeszcze odmiany ale jak się listki rozwiną to na pewno ją pokarzę i napiszę co to za odmiana. Jestem sama ciekawa co z tego wyrośnie;-) .
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. ależ piękności. U mnie hiacynty coś kiepskie w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz pamiętać o nawożeniu cebulek. Muszą nabrać siły na następny rok. Tak więc po kwitnieniu nie przerywaj nawożenia. Obcinamy kwiatostan a cebulę dalej podlewamy aż do zaschnięcia liści. Ja tak przeważnie robię i co roku mi kwitną jak widać na zdjęciu.
      pozdrawiam

      Usuń
  7. Piękne hiacynty. Wykopujesz je po przekwitnięciu czy cały czas są w gruncie? Moje jakieś marne w tym roku, tylko kilka kwiatuszków wypuściły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wykopuję z gruntu,Cały czas są w ziemi. Ale zawsze pamiętam o nawożeniu ich aby nabrały siły następny rok.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Też tak spróbuję, może im się poprawi.

      Usuń

  8. Danusiu piękna jest wiosna w Twoim ogrodzie.Ja tez lubię funkie ,są bardzo ozdobne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak są piękne. Chociaż muszę Ci się przyznać że nie lubię jak kwitną.
      Zawsze obcinam kwiaty i wsadzam do wazonu.

      Usuń
  9. Wspaniała kolekcja Danusiu. Jestem przekonana, że Twój ogród nie tylko wygląda ale i pachnie przepięknie:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Iwonko;-)) myślę że mnie kiedyś odwiedzisz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. u mnie ciepełko było raptem tylko dwa dni... nic nie mogę jeszcze robić ;
    boję się, że powyrywam sadzonki bylin więc czekam
    u Ciebie prawdziwa już wiosna Danusiu
    serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas rzeczywiście zrobiło się bardzo ciepło i słonecznie. Mam nadzieję że pogoda się utrzyma i zrobi się jeszcze cieplej.
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Piękna ta Twoja wiosna. U mnie też już była, ale na razie postanowiła się schować. Oby jak najprędzej powróciła.
    Moc serdeczności wiosennych posyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj i u nas pogoda się trochę pogorszyła ale jest ciepło. Mam nadzieję że już śniegiem nie sypnie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  13. Uwielbiam Twoją Danusiu piwniczkę i jej okolice. Przepiękne klimatyczne miejsce :)
    Funkie i ja bardzo lubię i mam ich całkiem sporo, jednak niestety nie odmian, bo tych niewiele, ale egzemplarzy :)
    Świetne. bezobsługowe rośliny :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Danusiu, fantastycznie u ciebie, nigdy się napatrzeć nie mogę! :)) U nas trochę chłodniej się zrobiło, jak co roku, gdy kwitną dzikie śliwy, ale zaraz po weekendzie ma być już prawdziwa WIOSNA i tego się trzymajmy. :))) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak zawsze pięknie i kolorowo :). Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam wszystkich zaglądających i dziękuję serdecznie za każdy komentarz :))))
Danuta

Odwiedź także: